Ritchie Bros. Auctioneers logo
古物営業法に基づく表示場所

St. Aubin, FRA: Terms and Conditions

入札前に

リッチー・ブラザーズ・オークショニアーズで販売されるすべてのものは、無制限の公開オークションで販売されます。つまり、最低入札額や予約価格はなく、オークションは誰でも参加できます。 購入者はアイテムに入札し、最終価格に関係なく、すべてのアイテムは最高入札者に売却されます。 入札して購入する準備ができたら、ライブオークションでオンライン登録して入札することができます。また、さまざまな便利なオンラインオプションを通じて入札することも可能です。

登録と入金

入札のための登録は無料です。 返金可能な入札保証金を支払う必要がある場合があります。 オークションサイトに登録する際には、写真付きの身分証明書(例:身分証明書、パスポート、運転免許証)を提示する必要があることをご承知おきください。 こちらから無料アカウントに登録してください!

オークションはどのように機能しますか?

私たちは、リアルタイムオンライン入札を伴う物理的なオークション会場でライブオークションを行っています。 また、オークショニアなしの自動システムであるオンラインタイムドオークションでも販売しています。 対面、オンライン、モバイルアプリ、またはPriorityBidを通じて入札できます。

オークショニア(またはタイムドオークションシステム)は、各ロットを紹介し、入札を求めます。 誰も入札しなければ、提示価格が引き下げられます。 入札が行われると、オークショニアは売り値を引き上げます。 入札は、これ以上入札がないまで続き、アイテムは最高入札者に売却されます。 オークションの仕組みについて詳しく知る

設備を直接見に行ってもいいですか?

はい、機器は当社の常設オークションサイトおよび地元の保管ヤードで対面検査が可能です。 各オークションの開始の2週間前から見学が可能です。 この時間外での手配や営業時間の確認については、現地にご連絡ください。 閲覧は現地に納品された機器のみ可能です(当社のウェブサイトで各アイテムのリストを確認し、「詳細な機器情報」タブの下で「現地にあり – はい/いいえ」をご確認ください)。

委託者の物件から販売される機器は、売主と日時を調整することで直接見ることもできます。

購入者手数料

入札前に当社の購入者手数料をご確認ください。

支払いと引き取り

購入はオークション終了後7日以内に全額支払う必要があります。 購入者は請求書が全額支払われるまで、オークションサイトから購入品を持ち出すことはできません。 現金での支払いは受け付けられません。 購入時と同じRitchie Bros.アカウントからのみお支払いください。

リッチー・ブラザーズが購入に対して明確な権利を譲渡できない場合、購入者は購入価格の全額返金を受ける権利があります。 リッチー・ブラザーズがオークション終了後7日以内に全額の支払いを受け取らない場合、買い手は延滞額に対して年率18%または法律で許可されるその他の最高利率で利息を支払い、リッチー・ブラザーズ・オークショニアーズが発生させた法的費用や回収費用も負担するものとします。

支払い方法はいくつかあります。 お支払いオプションをご覧ください

入札および販売条件をお読みください

すべてのオークションは当社の入札および販売条件に従います。 入札前に必ずご確認ください。

Additional Notes

VAT

VAT and other DUTIES as they may apply are the BUYER'S RESPONSIBILITY. The following rules apply to purchases made in auctions that take place physically inside the European Union.

Value Added Tax (VAT) will apply in the following cases:

  1. Items that remain in the country where the auction takes place.

  2. Companies that are registered in the country where the auction takes place.

  3. EU buyers who fail to provide a valid VAT number and/or EU buyers who fail to provide valid proof of transport (complete CMR) within 90 days after the invoice date.

  4. Non EU buyers who fail to provide correct and complete Export Documents to RBA within the 90 days since invoice date.

Valid proof of transport for EU buyers:

A valid CMR document must mention the Ritchie Bros company as the sender in box 1, lot number and full lot description in box 6, signature of the receiver in box 24, plus the rest of the usual information.

Valid proof of transport for Exportation:

Official Customs documents provided by the corresponding Customs Authorities. The corresponding Ritchie Bros company must appear as the exporter on the export document. The lots must be clearly described and identifiable. We require the final proof of export (i.e. "exit confirmation" or "goods departed" confirmation). A document showing intention is not considered sufficient.

Important notice for Non-EU buyers

Buyers that will export the goods out of the European Union (non-EU buyers) are required to pay a deposit on all pieces of equipment bought at the auction. The deposit equals the local standard VAT rate calculated on the purchase price of the equipment. This deposit will be refunded to the nominated bank account of the buyer within five (5) business days after presentation of Proof of Final Export. This Proof of Final Export can be provided by your customs broker or freight forwarder. Non-EU Buyers should provide accurate bank details in order to facilitate timely refund of deposits.

To avoid the VAT deposit Non-EU buyers can engage the services of RB Logistics:

RB LogisticsThe NetherlandsTel. + 31 168 392200Fax. + 31 168 392250logistics@rbauction.com

European Union Machinery Directive

Effective January 1, 1995Certain items in this auction may require CE-marking. Items that are not CE-marked are offered for sale on the condition that any buyer intending to sell or use such item within the European Union will take the necessary measures to certify the item, if and as required under the European Union Legislation on Machinery implemented in the national legislation of the relevant member countries. The purchaser is responsible for all costs related to certification and upgrading. Please contact the manufacturer or his authorized representative within the EU for details.

Bonded Free Zone

The auctions of Moerdijk (NL), St-Aubin (FR) and Ocana (ES) are conducted in a bonded free zone. Certain items identified in the sale day listing catalogue, or otherwise announced at the auction, as "Not Duty Free Circulation EU" have not been entered into the European Union. It is the purchaser's responsibility to satisfy requirements of any kind in respect to the importation of any items into the European Union, or any other country. Such responsibility includes compliance with laws and regulations of the country including payment of taxes and duties, obtaining proper approvals and complying with any other requirements. The purchaser will engage his own broker. Ritchie Bros will not charge Value Added Tax (VAT) on these lots if properly cleared. Nominal documentation charges to the buyer for clearing the free zone will apply. Customs brokers will be on site to provide this service.


  • Ritchie Bros.について
  • コーポレートガバナンス
  • 投資家
  • キャリア
  • ブログ
  • セキュリティセンター

個人情報の取り扱い
法的ポリシー
個人情報は販売しません
© 1999-2025 Ritchie Bros. Auctioneers, Inc. 無断複写・転載を禁じます。それぞれの所有者が保有するさまざまな商標